Spjellerup Friskole

Invitere til generalforsamling vi ses fra kl 19 – 21
Dagsorden Generalforsamling 23.4.24
Forslag til vedtægtsændringer 230424 (1)

Skolen er etableret i 2010 og er inspireret af de Grundtvig-Koldske tanker om det hele menneske, læring for livet og at man er en del af et forpligtende fællesskab.

Der er meget vi gerne vil fortælle om vores dejlige skole, hvis du vil vide mere om os, kan du læse om hvad vi vil, hvad vi gør og hvad vi står for i vores værdigrundlag.

Skolens vedtægter er godkendt af undervisningsministeriet d. 4 Juni 2010
Vedtægterne er ændret d. 5 marts 2020 og offentliggjort på hjemmesiden d. 5 marts 2020.

Vi er nu 160 elever fordelt fra 0. til 9. klasse. Når skolen er fuldt udbygget om få år, vil vi være ca. 180 elever. Derudover har vi en Fribørnehave med 50 børn. Vi tilstræber at have omkring 18 – 20 elever i hver klasse.

Der er stor søgning til vores skole, vi har dog stadig ledige pladser på enkelte årgange. Du er meget velkommen til at ringe på
tlf. 60 40 59 00 og høre om der er plads til dit barn.

Åbenbart den bedste skole i verden

Masser af glade børn

Med hilsen fra Spjellerup Friskole

VORES HISTORIE

Vores friskole- og fribørnehave i historie. I 2009 havde kommunalpolitikerne i Faxe kommune ad flere omgange nævnt at det kunne være en nødvendighed at lukke Spjellerup-Smerup skole

FRISKOLEN

Skolen er en veletableret friskole, som har til huse i den gamle Spjellerup-Smerup skole mellem St. Spjellerup og St. Torøje. Spjellerup Friskole ligger i smukke omgivelser tæt på Vemmetoftes skove

FRIBØRNEHUS

Spjellerup Fribørnehus rummer en veletableret fribørnahave, samt ny opstartet vuggestue, som har til huse i den gamle Spjellerup-Smerup skole mellem St. Spjellerup og St. Torøje.

DU ER NATURLIGVIS ALTID VELKOMMEN TIL AT STILLE SPØRGSMÅL.